Druga edycja tramwajowej linii turystycznej zaplanowana była w rozszerzonym kształcie, niż rok wcześniej. N-ka z doczepą miały wedle pierwotnego zamiaru kursować ze Stadionu Śląskiego aż na Brynów, ostatecznie jednak plany te zweryfikowało uruchomienie linii 0 jako dodatkowej, w dni wolne wspomagającej na odcinku katowickim "11-tkę", kursującą ze zmniejszoną częstotliwością. Linia zachowała jednak charakter częściowo historyczny - poza niedzielno-świątecznym pociągiem 01 obsługiwanym przez skład zabytkowy, na poc. 02 kursowała ostatnia już wtedy liniowa stodwójka - numer 205, w soboty wspierana składem stopiątek.
W sezonie 2008 pierwszy ruch korby nastawnika miał miejsce o 11:05 22 czerwca. W tym roku już od początku razem skład N+4ND1 1100+1263 kursował zdecydowanie częściej - bo co 56 minut. Niestety, pierwotnie przewidziane liniowe przeloty w zestawieniu z rzeczywistością spowodowały opóźnienia, w związku z czym 13 lipca zmieniono nieznacznie rozkład, ułatwiając zabytkom kursowanie.
Organizacja linii odbywała się analogicznie, jak w pierwszym sezonie - pociąg, choć wyjeżdżał i zjeżdżał z zajezdni w Chorzowie Batorym uruchamiał katowicki Rejon Komunikacyjny nr 2 Tramwajów Śląskich na zlecenie KZK GOP, TŚ delegowały też motorniczych i udostępniały tabor. Obsługę konduktorską w postaci wolontariuszy zapewnił KMTM Chorzów Batory.
Skład zabytkowy na linii 0 z założenia kursować miał od 22 czerwca do 28 września w każdą niedzielę oraz 15 sierpnia - w święto. W praktyce 13 lipca wyjazd odbył się później (ze względu na prace przy modernizacji podstacji trakcyjnej Stadion Śląski zawieszone było do godz. 13:00 kursowanie tramwajów w tym rejonie), a 21 września, ze względu na modernizację kolektora ściekowego w Katowicach i zamknięcie ulicy 3 maja kursowanie było zawieszone.
Kursowanie linii już drugi rok z rzędu pozwoliło zainteresować nią sporo podróżnych. Konduktorzy-miłośnicy sprzedali 1400 biletów jednorazowych, przy czym pamiętać należy, że znacząca większość pasażerów legitymowała się biletami okresowymi bądź już posiadała przeznaczone do skasowania. Częstsze kursy poza "zwykłymi" pasażerami przyciągnęły większą grupę chętnych do przejażdżki zabytkowym tramwajem, wiozącym do Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku im. gen. Ziętka w Chorzowie, Górnośląskiego Parku Etnograficznego, Śląskiego Ogrodu Zoologicznego, Śląskiego Wesołego Miasteczka oraz licznie odwiedzanego w weekendy centrum handlowego Silesia City Center. Miłośnicy komunikacji spoza GOP docenili także możliwość "zaliczenia" w krótkim czasie podróży składem N-ek i stodwójką, a po jej odstawieniu w końcu września - odrestaurowanym 105N 338. Również w obsłudze pojawiły się nowe twarze, a także chętni do pełnienia służby konduktorskiej w następnym sezonie. Wszystko to pozwala stwierdzić, że linia turystyczna 0 na Górnym Śląsku staje się w krótkim czasie bardzo renomowaną atrakcją.
Informacją na temat kursowania linii służyła specjalna strona internetowa funkcjonująca na serwerze Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego.
Relację sporządził: Jakub Drogoś |